Pro koho je služba interkulturní práce určena?
Služba interkulturní práce je určena všem, kdo potřebuje pomoc se zprostředkováním komunikace, jež je ztížena jazykovou a sociokulturní bariérou. Interkulturní pracovník je nestranný a má za cíl zajistit porozumění všech jednajících stran. To znamená, že službu interkulturního pracovníka může objednat jak migrant, tak i veřejná instituce.
Jak objednat interkulturního pracovníka?
Krok 1. – v databázi interkulturních pracovníků si vyberte interkulturního pracovníka podle Vámi požadované jazykové a profesní specializace.
Krok 2. – kontaktuje interkulturního pracovníka na kontaktní údaje v databázi.
Kolik stojí služba interkulturního pracovníka?
Interkulturní práce je placená služba. To znamená, že tato služba je někým hrazena. Nemusí to být vždy klient! Službu může platit organizace, kde interkulturní pracovník v současnou chvíli pracuje.
1) Služba je pro klienta zdarma
Služba je hrazena organizací, kde je interkulturní pracovník zaměstnán. Zde je aktuální informace o projektech, v rámci kterých lze službu interkulturní práce objednat bez úhrady.
2) Služba je pro klienta za úhradu
Asociace pro interkulturní práci doporučuje následující sazbu za službu interkulturní práce:
350 Kč za hodinu interkulturní práce
Důležitá informace:
- cena je stejná pro všechny úkony interkulturní práce (tlumočení, asistence, základní sociální a právní poradenství)
- počítá se každá započatá hodina
- za dobu čekání se účtuje poloviční sazba
- upozornění: uvedená sazba je pouze doporučená, proto vždy ověřte předem u svého interkulturního pracovníka výši a způsob platby. Předejdete tím nepříjemným nedorozuměním.
Garance kvality služby interkulturní práce
Asociace pro interkulturní práce spravuje databázi interkulturních pracovníků a vystupuje tím jako prostředník mezi interkulturním pracovníkem a klientem.
Pro zajištění odpovídající úrovně výkonu interkulturní práce Asociace má stanovené vstupní požadavky (vzdělaní, kvalifikace, profesní zkušenost) pro zařazení interkulturních pracovníků do databáze.
V nejbližší době Asociace stanoví jednotná pravidla pro průběžné zkoušení interkulturních pracovníků a nabídku vzdělávacích aktivit v oboru interkulturní práce pro rok 2015.
V případě, že klient není se službou interkulturního pracovníka spokojen, může se obrátit na Radu Asociace pro interkulturní práci (info@asociaceip.cz) s detailním popisem své stížnosti. Závažné provinění vůči klientovi (nedodržení etických zásad, sdělení nepravdivé informace, nekorektní jednání) či opakovaná stížnost může zapříčinit vyloučení interkulturního pracovníka z databáze interkulturních pracovníků.